Plan dnia

6:30 – 8:30
  • Schodzenie się dzieci do przedszkola – rozmowa nauczyciela z rodzicami dzieci;
  • Swobodna zabawa dzieci według własnych zainteresowań;
  • Praca z zespołem dzieci lub indywidualna kompensacyjno – wyrównawcza;
  • Praca z dzieckiem zdolnym;
  • Różnego rodzaju zabawy;
8:45 – 9:00
  • Toaleta – mycie rąk, przygotowanie do śniadania;
9:00 – 9:30
  • Śniadanie;
  • Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków;
9:30 – 9:45
  • Czynności higieniczne – mycie zębów;
9:45 – 10:15
  • Zajęcia dydaktyczne : zajęcia rozwijające i doskonalące kompetencje językowe, matematyczne, doskonalenie sprawności manualnej rąk, spotkania z przyrodą, wycieczki, spotkania z ciekawymi ludźmi, ćwiczenia praktycznego życia;
10:15 – 11:00
  • Zajęcia dodatkowe : język angielski, zajęcia umuzykalniające i inne;
11:00 – 11:45
  • Pobyt na świeżym powietrzu, spacery, wędrówki piesze, zabawy i ćwiczenia ruchowe;
11:45 – 12:00
  • Przygotowanie do obiadu;
12:00 – 12:40
  • Obiad –  ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami
    oraz doskonalenie umiejętności kulturalnego spożywania posiłków;
12:40 – 13:00
  • Czynności higieniczne i przygotowanie do odpoczynku;
13:00 – 14:30
  • Leżakowanie i sen –  bajkoterapia, muzykoterapia;
14:30 – 14:50
  • Podwieczorek;
14:50 – 17:00
  • Rozchodzenie się dzieci – zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, zabawy integracyjne, ruchowe, tematyczne ze śpiewem, manipulacyjne, konstrukcyjne, indywidualne i grupowe, gry dydaktyczne, zabawy z wykorzystaniem chusty animacyjnej.